Uzundere adrenalin severleri bekliyor | N-Hayat

Karadeniz ve Doğu Anadolu iklimini yaşıyorsunuz Uzundere İlçe, Tortum Gölü, Yedigöller, Öşvank Kilisesi, yaylaları, yüksek sıradağları ve UNESCO Dünya Mirası Listesi’nde yer alan Tortum şelalesi ile misafirlerini büyülüyor.

Çoruh vadisinin Tortum Çayı’ndaki Şahin Tepesi mevkiinden başlayarak Tortum Gölü’nün başlangıç ​​noktasında sona eren yaklaşık 19 kilometre ile Türkiye’nin en uzun rafting rotalarından birine sahip olan ilçe, ekstrem spor imkanlarıyla ünlü. dağcılık, yamaç paraşütü, Tortum Gölü’nde kano gibi sporları yaptırıyorlar. Kış aylarında buz tırmanışına da uygun olan bölgede ziyaretçiler dağcılık, su ve hava sporları yapabilmektedir.

Yaz aylarında bölgeye gelen turistler, belediyenin kayıtlı sporcuları ve Uzundere doğa sporları ve gençlik kulübü üyeleri eşliğinde zorluk derecelerine göre hazırlanan rotada rafting yaparak heyecanlı dakikalar yaşayabiliyor.

“UZUNDERE BU KONUDA MARKA OLDU”

Uzundere Belediye Başkanı Halis Özsoy, “Uzundere Turizm Master Planı 2023” kapsamında ilçe turizmini çeşitlendirip geliştirmek istediğini söyledi.

Yerli ve yabancı turistlerin ilçeye gelerek daha fazla etkinlik yapmalarını istediklerini belirten Özsoy, şöyle konuştu: “Bugün arkadaşlarımız uluslararası tescilli parkurda rafting yaptılar. Rafting, kano gibi aktivitelerle turizmi çeşitlendirmek istiyoruz.”

Birçok kurumla iş birliği içinde çalıştıklarını anlatan Özsoy, şöyle konuştu:

“Tortum Gölü’ndeki tüm deniz araçlarına lisans belgesi veriyoruz. Daha fazla çalışanımızın amatör denizcilik belgesine sahip olmasını istiyoruz. Bunun için Atatürk Üniversitesi Spor Kulübü, Türkiye Dağcılık ve Rafting Federasyonu gibi kurumlarla işbirliği yapıyoruz. Bu yılki projemizi DAP bölge yönetimine ve kalkınma idaresine sunduk. Uzundere’ye yönelik doğa ve su sporları projemizin 2025 yılında onaylanacağını umuyoruz. Eğer geçerse farklı illerden gençleri de bünyemize katmak istiyoruz. Onları doğa sporları konusunda eğitmek istiyoruz. Bu markayı ulusal ve uluslararası düzeye çıkarmak istiyoruz.

Gençlerin doğada spor yapmayı sevdiklerini vurgulayan Özsoy, bu nedenle spor faaliyetlerini çeşitlendirdiklerini söyledi.

Uzundere adrenalin severleri bekliyor - 2

Sporcuların kışın bölgedeki yüksek sıradağlarda yamaç paraşütü ve buz tırmanışı antrenmanları yaptığını belirten Özsoy, şöyle konuştu:

“Dağcılığı Türkiye Dağcılık Federasyonu’nun çalışma programına aldık, onlar da zaman zaman buraya gelerek temel dağcılık eğitimi alıyorlar. Biz iki tane uluslararası rafting kursu belirleyip kayıt altına aldık. Geçmişte düzenlediğimiz yelken yarışlarını canlandırmak istiyoruz ama asıl sorunumuz yerel halkın “Bu aktivitelerde bulunma ihtiyacı. İlçemiz tesis yapısı açısından oldukça üst düzeydedir. Milli Eğitim Bakanımız Yusuf Tekin Gençlik ve Spor Bakan Yardımcısı iken tesis anlamında çok şey başarmıştık, bunun avantajını kullanmaya başladık.”

Uzundere adrenalin severleri bekliyor - 3

Bölge halkına örnek olmak adına bu tür sportif faaliyetlere de katıldığını belirten Özsoy, şöyle konuştu: “Spor, en basit aktivitedir çünkü ruhumuz ve doğamızda var. Özellikle gençlerimize göstermeye çalıştığım şey şu.” Ben bunu yapabildiğime göre, onlar da benden çok daha iyi yapabilirler.” “Amacım gençlere örnek olmak. Onlar da bu soruna karşı çok hassaslar. İlçemizde 3 spor kulübümüz var ve doğa sporlarında marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.

İlçede yaşayan 26 yaşındaki ekstrem sporcu Bilal Özdemir, 10 yıldır doğa sporlarıyla ilgilendiğini anlatarak, şöyle konuştu: “İlçemiz çok değerli bir coğrafi altyapıya ve kano, rafting, kaya tırmanışı gibi sporlar için potansiyele sahip. İlk olarak burada Çoruh havzasında kaya tırmanışı yaparken yabancılarla tanıştım.” “Birlikte başladım ve 10 yıldır bu maceraya devam ediyorum. Dağcılık, su sporları, uçak gibi aktiviteleri de yapmaya çalışıyorum. Kışın ise rafting, kano, yelken, kaya tırmanışı ve buz tırmanışını ilçe gençleriyle buluşturuyoruz” dedi.

NTV uygulamasını indirin, gelişmelerden haberdar olun