Trabzon turistik güzergahları daha erişilebilir hale geldi

Yeşil ile mavinin bir arada olduğu, tarihi ve kültürel değerleriyle ön plana çıkan şehir, Türkiye’nin her yerinden ve yurt dışından ziyaretçi ağırlıyor. Trabzon’un en çok ziyaretçi çeken yerleri Sümela Manastırı, Uzungöl, Ayasofya Camii, Atatürk Sarayı ve Çal Mağarasıdır.

Yaylaları, koruları, plajları, şelaleleri ve gölleriyle alternatif tatil arayanlara çeşitli güzellikler sunan kent, aynı zamanda yöresel mutfağıyla da öne çıkıyor. Deniz ve hava ulaşımındaki gelişmelerle birlikte ulaşımın kolaylaştığı Trabzon’un alternatif turizm rotalarında sezon hareketli başladı.

İl Kültür ve Turizm Müdürü Tamer Erdoğan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Trabzon’un Doğu Karadeniz’in en önemli turizm destinasyonlarından biri olduğunu belirterek, doğa turizmi, yayla ve inanç turizmi kapsamında kente her yıl milyonlarca turistin geldiğini belirtti. Erdoğan, şöyle konuştu: “Geçen yıl 1 milyon 319 binin üzerinde ziyaretçiyi ağırladık. Bunun 706 bin 532’si konaklayan yabancı ziyaretçiydi.” dedi. Kente gelen yabancı turist sayısının yerli turist sayısını geçtiğine dikkat çeken Erdoğan, Katar, Suudi Arabistan ve Dubai’den birçok havayolunun bu ay direkt uçuşlara başlamasının Trabzon’a yoğun ilginin göstergesi olduğunu söyledi.

Geçmişte aktarmalı uçuşlarla Trabzon’a ziyaretçi geldiğine dikkat çeken Erdoğan, şu değerlendirmeyi yaptı:

“Bağlantılı uçuşlarda bazı sıkıntılar vardı ama artık Körfez ülkelerine vize muafiyetinin gelmesi ve direkt uçuşların da başlamasıyla birlikte insanların hızlı hareket ederek Trabzon’a gitmeye başlamasının turizm potansiyelimize olumlu yansımasını bekliyoruz. 2024 yılına bir önceki yıla göre daha fazla güveniyoruz.”

Bu kapsamda ziyaretçi ve konaklama sayısında artış beklediklerini anlatan Erdoğan, şöyle konuştu: “Bunu vize muafiyetiyle birleştirdiğimizde ziyaretçilerimizin büyük ilgi göstereceğini umuyoruz. Mesela geçen yıl ilk defa. Katarlı havayolu şirketi Trabzon’a haftanın 3 günü uçmaya başladı “Bu yıl yoğun talep nedeniyle haftada 5 güne çıkardıklarını, haziran ayı başında da Katar’dan direkt seferler düzenlediklerini açıkladılar. ” dedi.

Haziran ayının Dubai ve Körfez ülkelerinden direkt uçuşların yoğun olduğu bir ay olduğuna işaret eden Erdoğan, Trabzon’a yeni direkt uçuş talepleri olduğunu söyledi.

Erdoğan, Trabzon’un her mevsim ziyaretçilerin ilgisini çektiğini belirterek, şöyle konuştu: “Trabzon, hem yurt içinden hem de yurt dışından gelen misafirlerimizle her zaman ülkemizin en çok ziyaret edilen illerinden biridir. Bu bağlamda Ramazan Bayramı’nda da çok sayıda ziyaretçi bekliyoruz. Kurban Bayramının yanı sıra yaz sezonu için de tüm tesislerimizle destinasyonlarımızla hazırız” dedi.

“Yıl sonuna kadar 21 yolcu gemisinin daha gelmesi bekleniyor

İl Kültür ve Turizm Müdürü Tamer Erdoğan, kruvaziyer turizminde güzel gelişmelerin olduğunu vurgulayarak, şunları söyledi:

“Trabzon’da kruvaziyer turizmine 5 yıl ara verildi. Bakanlığımızın, Türkiye Turizm Tanıtma Kalkınma Ajansımızın ve Valiliğimizin yoğun çalışmaları sonucunda 5 Ağustos 2022’de kruvaziyer gemi ziyaretleri başladı. Soçi’den Trabzon’a başladık ve bugün de devam ediyoruz. 2022 yılında 8 gemiyle 5 bine yakın yolcu ağırladık. 2023’te kış sezonu olmasına rağmen 23 gemiyle 16 bin 728 yolcuyu, 6 gemiyle ise yaklaşık 5 bin yolcuyu ağırladık. 2024 yılının ilk 4 ayı. “Ev sahipliği yaptık”.

Yıl sonuna kadar 21 kruvaziyer gemisinin daha kente geleceğini söyleyen Erdoğan, hedeflerinin “12 ay turizm, dört mevsim turizm” sloganıyla turizm çeşitliliğini sağlamak olduğunu söyledi.

“Trabzon’u ve turistik alternatiflerini çok beğendik”

Ailesiyle birlikte tatil için Umman’dan Trabzon’a gelen İbrahim Halil, burada 12 gün geçireceklerini söyledi.

Daha önce Trabzon’a gittiklerini belirten Halil, şöyle konuştu: “Uzungöl çok güzeldi, fiyatlar da uygundu. O yüzden tekrar geldik.” dedi.

Halil, Trabzon’u ve turistik alternatiflerini çok beğendiklerini anlatarak, “Beğendiğimiz için tekrar geldik. Çok güzel. Her yerini tekrar gezmek istiyoruz.” Dedi. Aslen Suudi Arabistanlı olan Hasan Daghriri, ailesiyle birlikte iki hafta Trabzon’da kalacağını söyledi. Kent merkezini, mahalleleri, Uzungöl, Çal Mağarası ve şelaleleri gezdiklerini belirten Daghriri, “Trabzon’u çok beğendik. İnşallah yazın ve diğer tatillerde de tekrar geliriz.” dedi.